Algemene voorwaarden

Inleiding

Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als u gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze website. De Algemene Voorwaarden bevatten belangrijke informatie voor u als Klant. Lees deze daarom goed door.

1.    Definities

1.1.       Verkoper: Patisserie Walter van Erven gevestigd te Tilburg en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder registratienummer 72712228, handelend onder de naam Patisserie Walter van Erven.

1.2.        Klant: de natuurlijke persoon die niet handelend in uitoefening van beroep of bedrijf een overeenkomst aangaat met Verkoper en/of zich geregistreerd heeft op de webshop.

1.3.        Webshop: de online website van Verkoper, te raadplegen via https://webshop.patisseriewaltervanerven.nl waarop de Klant producten kan bestellen.

1.4.        Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen Verkoper en de Klant, van welke overeenkomst de algemene voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.

1.5.        Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden.

2.    Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

2.1.        Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen via de Webshop zijn de Algemene Voorwaarden Webshop van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2.        Indien de Klant in zijn/haar opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de Algemene Voorwaarden Webshop, zijn deze voor Verkoper slechts bindend, indien en voor zover deze door haar uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

3.    Prijzen en informatie

3.1.        Alle op de Webshop en in andere van Verkoper afkomstige materialen vermelde prijzen zijn inclusief btw.

3.2.        De inhoud van de Webshop is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Verkoper kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Webshop te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de Webshop en in andere van Verkoper afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.

4.    Bezorging

4.1.        Verkoper bezorgt alleen in Tilburg en de directe omgeving van Tilburg bestellingen. De bezorgkosten zijn afhankelijk van de afstand en het tijdstip.

4.2.        Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de Klant. Indien uitdrukkelijk anders is afgesproken, gaat het risico al eerder over op de Klant. Als de Klant besluit de producten af te halen bij het Pick-up-point, gaat het risico over bij overdracht van de producten.

4.3.        De Klant zorgt voor voldoende koelruimte op het betreffende bezorgadres. Bonbons dienen op kamertemperatuur te worden bewaard(niet in de koelkast). Gebak en taarten dienen in de koelkast te worden bewaard. Indien de Klant deze voorwaarden niet naleeft, kan dit invloed hebben op de kwaliteit van de producten en het recht op garantie of retour.

4.4.        Bezorgen op een exact afgesproken, stipt aan te houden tijdstip is niet haalbaar voor Verkoper. De Klant dient daarom rekening te houden met een speling van minimaal 45 minuten, zowel voor als na het afgesproken tijdstip van levering.

4.5.        Verzending van producten is mogelijk in de gevallen waar dit uitdrukkelijk aangegeven wordt tijdens het bestelproces. De overige producten kunnen, behoudens uitzondering, naargelang de keuze van de Klant afgehaald worden in de winkel, dan wel geleverd worden door een externe koerierdienst op het adres opgegeven tijdens het bestelproces. Per bestelling kan hiervoor maar één adres opgegeven worden. De verzendkosten kunnen verschillen afhankelijk van het postcodegebied van de bezorging, de koerierdienst en plaats van levering en worden steeds geafficheerd op de Webshop.

4.6.        Post-verzending van artikelen heeft niet de voorkeur van Verkoper vanwege de hoge kwaliteitsnormen die zij aan haarproducten stelt. Wanneer de Klant toch de voorkeur geeft aan Post-verzending dan geschiedt dit te allen tijde voor eigen risico. Verkoper kan de kwaliteitsnorm van het bestelde product vanaf verzending namelijk niet meer garanderen.

4.7.        Verkoper zal met de grootst mogelijk zorg de bestelling van de Klant verpakken en aanbieden aan (verzender/koerier) Post.Vanaf het moment van aanbieden aan Post kan Verkoper geen verantwoording meer dragen voor de uiteindelijke bezorgdag, bezorg tijdstip en staat van de bestelde producten. Gebak- taart en diverse andere producten zijn niet geschikt voor verzenden per post, verzending hiervan geschiedt te allen tijde voor risico van de Klant.

4.8.        Verkoper raadt de Klant aan de geleverde producten te inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen bekwame tijd, bij voorkeur schriftelijk, te melden. Zie nader artikel 10 omtrent garantie en conformiteit.

5.    Overmacht

5.1.        In geval van overmacht is Verkoper gerechtigd om de levering op te schorten of de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Er is in ieder geval sprake van overmacht in het geval van productie tekorten, leveringsproblemen door derden, weersomstandigheden, of pandemieën. Onderovermacht wordt tevens verstaan onvoorziene omstandigheden die de levering onmogelijk maken.

6.    Herroepingsrecht

6.1.        Dit artikel is slechts van toepassing op de Klant zijnde een natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.

6.2.        De Klant heeft het recht de op afstand gesloten overeenkomst met Verkoper binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden, met uitzondering van de producten beschreven in artikel 7.

6.3.         De termijn gaat in op

a.    de dag waarop de Klant, of een vooraf door hem/haar aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen;

b.    de dag waarop de Klant, of een door hem of haar aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen, indien de Klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld;

c.    de dag waarop de Klant, of een door hem/haar aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen, indien de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen, of;

d.    de dag waarop de Klant, of een door hem/haar aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen, indien sprake is van overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode.

6.4.         Reeds door de Klant (vooruit) betaalde bedragen zullen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst worden terugbetaald aan de Klant op dezelfde wijze als dat de Klant de bestelling heeft betaald. Als de Klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Verkoper de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Tenzij Verkoper aanbiedt het product zelf af te halen, mag Verkoper wachten met terugbetalen tot Verkoper het product heeft ontvangen of tot de Klant aantoont dat hij/zij het product heeft teruggezonden, naargelang welk tijdstip eerder valt.

6.5.         Op de Webshop wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, informatie over het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht en een eventuele gewenste procedure vermeld.

7.    Uitsluiting herroepingsrecht

7.1.        Verkoper heeft het herroepingsrecht van de Klant uitgesloten voor de volgende producten:

a.    die door Verkoper tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Klant;

b.    die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c.    die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d.    die snel kunnen bederven of verouderen;

8.    Retourkosten

8.1.        De Klant dient de retourkosten zelf te dragen. De verzendkosten die door de Klant zijn gemaakt bij de aankoop van het product worden niet begrepen onder de kosten voor het retourneren en blijven voor eigenrekening van de Klant.

8.2.        Binnen de in artikel 5 lid 5.2 bedoelde herroepingstermijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De Klant zal de verpakking slechts openen en het product slechts gebruiken voor zover dit nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van producten na te gaan. Uitgangspunt hierbij is dat deze inspectie niet verder mag gaan dan dat de Klant in een fysieke winkel zou kunnen.

8.3.        De Klant is alleen aansprakelijk voorwaardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.

9.    Betaling

9.1.        De Klant dient betalingen aan Verkoper volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de Webshop aangegeven betaalmethoden te voldoen. Verkoper is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. In geval van betaling nalevering kent Klant een betalingstermijn van 14 dagen ingaand op de dag nalevering.

9.2.        Indien de Klant niet tijdig aan zijn/haarbetalingsverplichting(en) voldoet, is de Klant, nadat hij/zij door Verkoper is gewezen op de te late betaling en Verkoper de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn/haar betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14- dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Verkoper gerechtigd de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot €2.500,-; 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende € 5.000,-met een minimum van € 40,-. Verkoper kan ten voordele van de Klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.

10.  Garantie en conformiteit

10.1.      Dit artikel is slechts van toepassing indien er sprake is van een klant die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf. Indien er door Verkoper een aparte garantie op de producten wordtgegeven geldt, onverminderd het zojuist gestelde, dit voor alle type klanten.

10.2.      Verkoper garandeert dat de geleverde producten voldoen aan de geldende kwaliteitsnormen en dat deze bij levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. De producten zijn geschikt voor het gebruik waarvoor ze normaal gesproken worden gebruikt.

10.3.      De op de Webshop getoonde afbeeldingen van producten zijn uitsluitend bedoeld ter illustratie en dienen om een zo goed mogelijk beeld te geven van de aangeboden producten. Verkoper doet haaruiterste best om de producten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, maar er kunnen kleine afwijkingen zijn. Dergelijke kleine afwijkingen kunnen niet alsgebrek worden aangemerkt en vormen geen reden voor een klacht, annulering van de bestelling of schadevergoeding.

10.4.      Kleine afwijkingen in functionaliteit of esthetische kenmerken (bijvoorbeeld kleur, materiaalstructuur) die de essentie en het gebruik van het product niet veranderen, worden als toelaatbaar beschouwd. De Klant accepteert dat deze afwijkingen binnen redelijke grenzen en inbreuk maken op de overeenkomst en geen grond vormen voor annulering, retour of schadevergoeding.

10.5.      De Klant wordt geadviseerd het geleverde product onmiddellijk bij ontvangst te inspecteren. Indien er gebreken of schade zijn, dient de Klant deze binnen een redelijke termijn, bij voorkeur schriftelijk, te melden bij Verkoper. Indien een klacht niet binnen een redelijke termijn wordt ingediend, kan de Klant geen aanspraak maken op garantie of een terugbetaling.

11.  Ongeldige bepalingen

11.1.      Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

11.2.      In het geval dat een bepaling nietig of ongeldig wordt verklaard, zullen Verkoper en de Klant in overleg treden om een nieuwe bepaling overeen te komen die de strekking en bedoeling van de oorspronkelijke bepaling zoveel mogelijk benadert, met behoud van de strekking van deze voorwaarden.

12.  Toepasselijk recht en geschillen

12.1.      Op deze Algemene Voorwaarden en alle overeenkomsten tussen Verkoper en de Klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

12.2.      In geval van een geschil zullen Verkoper en  Klant eerst trachten het geschil in onderling overleg op te lossen.  

Contactgegevens

Patisserie Walter van Erven

Burgemeester van de Mortelplein 58

5037 PK Tilburg

Telefoon: +31 (0)13 467 1091